14 Ocak 2013 Pazartesi

BISCOLATA'YA İTHAFEN :)


Canim arkadasimin evinde muffin yapalim derken firinin azizligine ugrayip degisik bir sey yaptik gecen hafta.. O kadar cekici ve lezzetli bir sey cikti ki ortaya bu benim biscolatam olsun dedim sonunda :)






ADI: Sen Benim Biscolata'msin!!

MALZEMELER:
1 Yumurta
1 Cay Bardagi Toz Seker
1/2 Cay Bardagi Sivi Yag
Azicik Kakao
1 Su Bardagi Un
Kabartma Tozu ve Vanilya
1 Paket Kakaolu Krem Santi (Bunu kendiniz de yapabilirsiniz)
Krem Santi Paketinde Yazdigi Kadar Sut

YAPILISI:
Yumurtanizla sekeri boyle kopuk kopuk oluncaya kadar cirpin. Ben sekerini ve yagini ozellikle az koyuyorum ama siz cok tatli seyler yemek isteyenlerdenseniz biraz arttirabilirsiniz :)
Azicik renklendirmek icin kakao ve guzel kokusu icin de sekerli vanilin ekleyin. Ben bu asamada evde buldugum meyveleri ya da meyve sularini da karisima ekliyorum. O gece evde mandalina vardi ve bir mandalinanin suyunu koymustum mesela. Elma sevenler kucuk elma parcaciklari koyabilir, ben olsam armut koyarim muz koyarim felan iste..
Karisima unu koyarken bir bardak dedigime guvenip hepsini boca etmeyin sakın(!) Icine eklediginiz her malzeme kivami degistireceginden un miktari da degisecektir. Cirpmaya devam ederken unu azar azar ekleyin. Ta ki karisim kek kivamina gelinceye kadar. Kek kivamina gelince durmak lazim.
Firini 200 dereceye kadar isitin. Kabartma tozunu karisiminiza en son dakikaka ekleyin ve soyle bir karistirin.
PÜF NOKTASI: Kabartma tozunu hamur islerine ilk basta koyup dakikalarca cirparsaniz hic bir ozelligi kalmayacagindan son dakika koyup azicik karistirmakta fayda var. Ben hemen her seyde 2paket kabartma tozu kullanirim bu da dip not olsun ;)
Muffin kaliplariniz varsa diplerine 1cm yukseklikte dokun. Kalibi olmayanlar hamura azicik daha fazla un koyup kivamini birazcik katilastirsinlar. Firin tepsisine yagli kagidinizi serin ve sivi yaga batirdiginiz tatli kasigi yardimiyla karisimi minik biskuviler gibi tepsiye dizin. 200 derece firinda 15 dk fazlasiyla yeterli olacaktir.
Biscolatamizin tabani piserken ustu icin krem santi hazirlayin ve dolaba atin.
Biskuviler pistiginde biraz sogumalarini bekleyin ve uzerine krem santi koyun.. Bizim biskolatalarimiz firina kurban gittigi icin fazlaca kavrulanlari ufalanip krem santinin uzerine süs olma serefine eristiler :) Siz damla cikolata findik fistik caniniz ne isterse onunla susleyebilirsiniz.. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder